Bij Tandartsenpraktijk Hoogeloon wordt sinds een jaar schoongemaakt door Danique van Hout en haar collega’s. Baliemedewerkster van de praktijk Ineke vertelt hoe de samenwerking tot stand is gekomen en wat de ervaring met Schoonmaakbedrijf Van Hout is.
Onzichtbare kracht
“We zien Danique of haar collega’s eigenlijk nooit. Dat geeft meteen aan hoe flexibel het bedrijf is. Ze komen altijd nadat de praktijk gesloten is. Zou ook een beetje raar zijn om de patiënten in de wachtkamer te vragen even hun voeten omhoog te doen omdat er gedweild moet worden.” Ongeveer een jaar geleden stopte de toenmalige schoonmaakster. “Danique was patiënt bij ons en toevallig wisten we van haar dat ze een schoonmaakbedrijf had. De stap om haar te vragen was niet groot en zij was blij met de opdracht. Tot op heden zijn we heel erg tevreden over de werkzaamheden.
Spic en span
Schoonmaakbedrijf Van Hout richt zich op de verschillende ruimtes in het pand. “De apparatuur en de instrumenten hoeven ze niet te doen, dat doen we zelf omdat daar specifieke kennis voor nodig is. De behandelkamers en de wachtkamer zien er altijd spic en span uit, doordat ze twee keer per week schoongemaakt worden.”
Communicatie is goed
Dat de medewerkers van de tandartspraktijk en het schoonmaakbedrijf elkaar nooit zien, is geen probleem. “Het vertrouwen is groot, dus zij hebben een sleutel. Als er contact nodig is, dan hebben we een telefoon en als er poetsspullen nodig zijn, laten ze altijd een briefje achter en dan komt het goed.”
Meegaan met de tijd
De tandartsenpraktijk is gevestigd in het oude gemeentehuis van Hoogeloon, een statig pand met veel originele kenmerken. Belangrijk om die in stand te houden want het ademt sfeer. ”We verzorgen naast de reguliere tandzorg ook implantaten. Eén van onze medewerkers is gespecialiseerd in laserbehandelingen, die onder andere gebruikt worden voor het klieven van de lipbandjes bij baby’s. We gaan mee met de tijd en zijn altijd bezig met digitalisering dat zowel voor de medewerkers als de patiënten voordelen heeft. Zo hoeven we zelden nog een afdruk van een gebit te maken als er een kroon of brug gemaakt moet worden, daar hebben we een scanapparaat voor aangeschaft. Op die manier kunnen we onze patiënten – er is overigens nog ruimte in onze praktijk voor nieuwe patiënten – optimaal van dienst zijn. Dat we dat kunnen doen in een schone praktijk is voor ons logisch maar tegelijk heel fijn. Dankzij Schoonmaakbedrijf Van Hout hoeven we zelf nooit te denken aan poetsen, dat is in vertrouwde handen.”